..A principios de este año encontré la página web de Mark, después de mirar los videos, que son excelentes, empecé a practicar la pintura al óleo, nunca antes había pintado, solo dibujo a lápiz. Por ahora, este es el resultado, mi segundo retrato a partir de una fotografía, después de 4 o 5 prácticas anteriores. Me gustaría comprar el video de Mark “como pintar un retrato a partir de una fotografía, pero traducido al español. Muchas gracias a todos por sus comentarios ….
2 ·
Comments
Eudoro said:
.. Earlier this year I found the website of Mark, after watching the videos, which are excellent, I began to practice oil painting, I had never painted, just pencil drawing. For now, this is the result, my second portrait from a photograph, after 4 or 5 past practices. I would buy the video of Mark "like painting a portrait from a photograph, but translated into Spanish. Thank you very much to all for your comments ....
Beautiful portrait. I suggest a softer edge for the hair and hand. Sharp edges attract attention so use them for the focal point and progressively soften edges as they recede.
Hermoso retrato. Sugiero un borde más suave para el cabello y la mano. Los bordes afilados llaman la atención por lo usan para el punto focal y suavizar los bordes progresivamente a medida que se alejan.
Denis
Eudoro, su retrato es muy bueno. El colores del piel es perfecto. Creo que la linea entre el pelo y el piel esta un poco "afilada" o "dura". Me gustaría ver la foto de la cual estaban pintando. Me gusta!
Scot said, "Eudoro, your portrait is very good. The skin tones are perfect. I think the line between the hair and the skin is a little "hard" or "sharp". I'd like to see the photo from which you were painting. I like it!"
Eudoro said: Denis
I'm using Google Translator. I can only get a broad sense reading Spanish I rely on Google to provide detail and nuance.
Denis
I posted these "Observations on the Edge " back in Nov 2012.
In my nefarious travels through virtual space I have been summarizing what other artists are saying about the use and benefits of edges in paintings.
Here is a distillation:
One of the keys to good edges is variety.
Edges clarify and unify a composition and affect how the painting is read.
Edges have a role in defining shapes at their boundaries.
Too many distinct edges can stiffen and isolate/disconnect the subject from the background.
A few sharp edges focuses the viewer on the subject and anchors the center of interest. Our eyes are comfortable with this normal view.
Edges can be soft or blended with a smooth transition, lending depth and harmony.
Edges can be lost (+shape is the same value as the –shape).
Edges can be broken, with an abrupt path.
Edges can be inquiring, acknowledging and emphasizing small variations on the perimeter.
Edges can have a close value (perhaps a warm and cool version of the same hue), for example, showing distance effects on two parts of a same colored wall.
Shadow or soft edges can ground objects and avoid a floating appearance.
Any additions to these guidelines?
He publicado estos "Observaciones sobre el Edge" de nuevo en noviembre de 2012.
En mis viajes a través del espacio virtual de nefastos he estado resumiendo lo que otros artistas están diciendo sobre el uso y los beneficios de los bordes de pinturas.
He aquí una síntesis:
Una de las claves del buen bordes es la variedad.
Bordes clarificar y unificar la composición y afectan la forma en que se lee la pintura.
Los bordes tienen un papel en la definición de formas en sus límites.
Demasiados bordes definidos pueden endurecerse y aislar / desconectar el sujeto del fondo.
Unos bordes afilados centra al espectador sobre el tema y ancla el centro de interés. Nuestros ojos se sienten cómodos con este punto de vista normal.
Los bordes pueden ser suave o mezclado con una transición suave, la profundidad de los préstamos y armonía.
Los bordes se pueden perder (+ forma es el mismo valor que la forma de Y).
Los bordes se pueden romper, con un camino abrupto.
Los bordes pueden ser preguntando, reconociendo y haciendo hincapié en las pequeñas variaciones en el perímetro.
Los bordes pueden tener un valor cercano (tal vez una versión cálida y fría de la misma tonalidad), por ejemplo, mostrando efectos de la distancia en dos partes de una misma pared de color.
Sombra o suaves bordes pueden fundamentar los objetos y evitar una apariencia flotante.
Cualquier adición a estas directrices?
Denis
@dencal, it is obvious that without experience, we are limited in making good observations with this sort of thing, the edges are indeed sharp. I am going to try to fix the edges and once i do, I'll repost the painting. Again, thanks a lot.
said
thanks for the recommendation.
Denis